Swing Uygulamasını Başlatma – Blog Yazma – Web Tasarımı Yapımı – Web Tasarımı YouTube Videosu Yapımı – Web Sitesi Tasarlama Fiyatları
Swing Uygulamasını Başlatma
Artık Swing’e genel bir bakışa sahip olduğunuza göre, şimdi uygulamalarınıza ekleyebileceğiniz birkaç hızlı Swing bileşenine bakalım. Bu bölüm size düğmelere nasıl resim ekleyeceğinizi gösterecek ve ardından daha karmaşık ama daha ilginç dahili çerçevelere geçecektir.
Teori ve arka plan üzerinde durmayacağız. Şu anda konuştuğumuz her şeyi (ve burada tartışmadığımız tonlarca daha fazlasını) sonraki bölümlerde çok daha ayrıntılı olarak bulacaksınız. Size hemen eğlenceli şeylerden bazılarını göstermek istiyoruz.
Programları Yükseltme
Nesne yönelimli dillerin faydalarından biri, bir programın parçalarını, geri kalanını yeniden yazmadan yükseltebilmenizdir. Pratik asla teori kadar basit olmasa da, Swing ile çok yakın. Swing bileşenlerinin çoğunu kolaylıkla AWT bileşenleri için yedek parçalar olarak kullanabilirsiniz.
Bileşenler, yararlanmaya değer pek çok şık yeni özelliği destekler, ancak yine de aşina olduğunuz AWT bileşenlerinin işlevselliğini korurlar. Genel bir kural olarak, favori AWT bileşeninizin önüne bir “J” yapıştırabilir ve yeni sınıfı bir Swing bileşeni olarak çalıştırabilirsiniz.
JButton, JTextField ve JList gibi bileşenlerin oluşturucuları, Button, TextField ve List ile aynı bağımsız değişkenlerle kullanılabilir ve aynı olayları oluşturabilir. JFrame gibi bazı Swing kapsayıcıları biraz fazladan iş gerektirir, ancak fazla değil.
Bir programcının ticari veya dahili kullanım için modern bir kullanıcı arabirimi oluştururken attığı ilk adımlardan biri, bir grafik düğme eklemektir. Güzel monitörler ve ucuz donanım, simgeleri neredeyse bir zorunluluk haline getirdi.
Java’daki AWT paketi, görüntü düğmelerini doğrudan desteklemez, ancak Canvas veya Component sınıfını genişleterek oluşturmak oldukça kolaydır. Ancak, yazdığınız uzantıların hiçbiri diğer programcılar tarafından yazılan uzantılarla uyumlu olmayacaktır. Swing paketindeki JButton sınıfı, (nihayet) görüntü düğmeleri eklemek için standart bir yol sağlar.
Basit Bir AWT Uygulaması
Kuşkusuz, görüntü düğmeleriyle değiştirmek isteyeceğiniz normal AWT düğmelerini kullanan, ancak zamanınız veya dürüst olmak gerekirse, kendi görüntü düğme sınıfınızı oluşturma zorunluluğunuz olmayan bazı programlarınız var. Kendi programlarınızda kullanabileceğiniz bir yükseltme yolunu gösteren basit bir uygulamaya bakalım.
Bu düğmeler, basıldığını bildirmek dışında gerçekten hiçbir şey yapmaz. Eylem olayları raporları için standart bir 1.1 tarzı işleyici, standart çıktıya basmak için düğmeye basar. Heyecan verici değil ama Swing düğmelerinin AWT düğmeleriyle aynı şekilde çalıştığını göstermemize izin verecektir.
Uygulamanıza bir Swing bileşeni eklemenin ilk adımı, Swing paketini kullanıma hazır hale getirmektir. JDK 1.1 ile çalışacak bir uygulama hazırlıyorsanız, Swing bileşenlerinin derleme sırasında ve çalışma zamanında kullanılabilir olması için swingall.jar dosyasını CLASSPATH’e koymanız gerekir.
JDK 1.2 veya sonraki sürümünü kullanıyorsanız, Swing bileşenleri dağıtıma dahildir, bu nedenle CLASSPATH ile uğraşmanıza gerek yoktur; Swing sınıfları zaten mevcut olmalıdır. Kaynak kodunuzda, önce bir import ifadesi ekleyerek bu yeni Swing paketini import ifadelerinize eklemeniz gerekir.
Java GUI Örnekleri
Java Swing Nedir
Java JPanel Kullanımı
Java Swing Örnekleri
Java Swing GUI
Java Swing projeleri
Java JFrame Kullanımı
Java GUI Nedir
Artık Button nesnelerinizi JButton nesneleriyle değiştirmeye hazırsınız. Ayrıca, uygulamayı Swing’in bak ve hisset özelliklerinden yararlanacak şekilde ayarlayacağız; çerçevenin altına, üç standart görünüm ve histen birini seçmenize izin veren başka bir sıra düğme koyduk.
Gördüğünüz gibi, uygulama aşağı yukarı aynı. Tek yaptığımız, Button’ı JButton olarak değiştirmek ve bak ve hisset seçimi için üç tane daha JButton eklemekti. Olayını uygulamanın altındaki basit Swing düğmelerinden alan LnFListener sınıfında uygulamanın görünüm ve hissini güncelliyoruz.
Hangi düğmeye basıldığını bulmanın yanı sıra, görünüş ve hissi de değişmeye zorlamalıyız. Bu oldukça basit. İlk adım, UIManager.setLookAndFeel() yöntemini kullanarak yeni görünüm ve hissi ayarlamaktır. (İstediğimiz görünüm ve his için doğru adı gerektiren yöntem budur.) Görünüm ve his ayarlandıktan sonra, değişikliği hemen görünür hale getirmek istiyoruz, bu nedenle görünüm ve hissi herkes için güncelliyoruz.
Uygulamanın yeni sürümünü çalıştırdığımızda, düğmelere basarak hala ActionEvent nesneleri alıyoruz ve olaylar hala actionPerformed() yöntemine iletiliyor.
Tamam, büyük anlaşma. Artık eskisi gibi çalışan ve özellikle harika görünmeyen düğmelerimiz var. Ne olmuş? Her şeyden önce, artık Swing bileşenlerinin yeni UI yönetim özelliklerinden yararlanabiliyoruz. Swing’in kullandığı swingall.jar dosyası, herhangi bir Swing bileşeniyle kullanabileceğimiz yeni görünüm ve hisleri tanımlar. Bu uygulamada “Metal”, “Motif” veya “Windows” düğmesine basarsanız, mevcut görünümden uygun sürüme geçer.
Şimdi bir sürü JButton’umuz var. Hala eski AWT Panel ve Frame nesnelerini uygulamalarımız için kapsayıcı olarak kullanıyoruz. Onları da kolayca değiştirebilirsiniz. Panel’i JPanel olarak değiştirmek, düğmeleri güncellemek kadar basittir: sadece genel bir değiştirme yapın ve bitirdiniz. Çerçeveyi güncellemek biraz daha karmaşıktır.
Frame’i JFrame ile değiştirdikten sonra, JFrame’e bir şeyler koyan add() çağrılarına da bakmalısınız. Bir JFrame’in içinde “içerik bölmesi” adı verilen bir şey vardır; JFrame’e bir şey eklediğimizde, genellikle onu bu içerik bölmesine eklemek isteriz.
Bu değişikliklerle, uygulamanın görünüm ve hissini değiştirdiğinizde JFrame ve JPanel görünümlerini de değiştirecektir. Fark edilmeyebilir. Ancak Swing’in size sunduğu diğer yeni özelliklere de sahip olacaksınız. Şimdilik eski Çerçeve ve Panel ile devam edeceğiz, ancak bu bölümün ilerleyen kısımlarında ve çalışma boyunca JFrame ve JPanel’i kullanacağız.
Bunların hepsi çok güzel, ama yine de bunun için gelmedik. Güzel bir yan etki olsa da, düğmelerimizin görünümünde küçük değişiklikler yapmakla ilgilenmiyorduk. O halde gelelim o görüntülere! Öncelikle, Swing bileşenlerinin Icon olarak adlandırdığı şeyi yaratmamız gerekiyor.
Ayrıntıları simgelerden alabilirsiniz, ancak şimdilik, bunları normal metni (etiketler, düğmeler ve menü öğeleri gibi) görüntüleyebilen hemen hemen tüm Swing bileşenlerinin içinde kullanabileceğimiz, kendi kendine yeten güzel görüntüler olarak düşünün.
Şu anda her düğmede görüntülediğimiz metne bir resim ekleyerek başlayacağız. Java’nın desteklediği tüm grafik biçimlerini (GIF, JPEG ve diğerleri), saydam ve animasyonlu GIF-89a görüntüleri dahil olmak üzere simgelerle kullanabiliriz.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)