Swing Bileşenleri – Blog Yazma – Web Tasarımı Yapımı – Web Tasarımı YouTube Videosu Yapımı – Web Sitesi Tasarlama Fiyatları
Swing Bileşenleri
Swing bileşenlerinin çoğu hafiftir. En saf anlamıyla bu, bileşenlerin kendilerini işlemek için yerel eşlere bağımlı olmadığı anlamına gelir. Bunun yerine, ekranda kendilerini boyamak için basitleştirilmiş grafik ilkellerini kullanırlar ve hatta bölümlerin şeffaf olmasına izin verebilirler.
Hafif bileşenler oluşturma yeteneği ilk olarak JDK 1.1’de ortaya çıktı, ancak AWT bileşenlerinin çoğu bundan yararlanmadı. Bundan önce, Java programcılarının kendi bileşenlerini oluşturmak istiyorlarsa java.awt.Canvas veya java.awt.Panel alt sınıflarını kullanmaktan başka seçenekleri yoktu.
Her iki sınıfta da Java, bileşeni temsil etmesi için alttaki işletim sisteminden opak bir eş nesne ayırdı ve her bileşeni dikdörtgen, katı bir şekil alarak kendi penceresiymiş gibi davranmaya zorladı. Bu nedenle, bu bileşenler, Java’nın kullanmadığı yerel düzeyde sık sık fazladan bagaj tuttukları için “ağır” adını aldılar.
Ağır bileşenler iki nedenden dolayı hantaldı:
• Farklı platformlardaki eşdeğer bileşenlerin aynı şekilde davranması gerekmez. Örneğin, bir platformdaki bir liste bileşeni, başka bir platformdaki liste bileşeninden farklı çalışabilir. Bileşenler arasındaki farkları koordine etmeye ve yönetmeye çalışmak zorlu bir süreçti.
görev.
• Her bir bileşenin görünümü ve verdiği his, ana bilgisayar işletim sistemine bağlıydı ve değiştirilemezdi.
Hafif bileşenlerde, her bir bileşen Graphics nesnesinin çizim ilkellerini (örneğin, drawLine(), fillRect(), vb.) kullanarak kendini işler. Hafif bileşenler kendilerini her zaman içerdikleri ağır sıklet üst düzey bileşenin yüzeyinde oluştururlar.
JDK 1.1’in gelişiyle, programcılar hafif bileşenler oluştururken java.awt.Component veya java.awt.Container sınıflarını doğrudan genişletebilir. Java.awt.Canvas veya java.awt.Panel’den farklı olarak, bu sınıflar yerel bir eşe bağlı değildir ve geliştiricinin kapsayıcının grafik bağlamını hızla işlemesine olanak tanır. Bu, daha önce Java’da mevcut olandan daha hızlı, daha az bellek kullanan bileşenlerle sonuçlanır.
Swing bileşenlerinin neredeyse tamamı hafiftir; yalnızca birkaç üst düzey kapsayıcı değildir. Bu tasarım, programcıların ana işletim sisteminin L&F’sine bağlamak yerine uygulamalarının görünüşünü çalışma zamanında çizmesine (ve yeniden çizmesine) olanak tanır.
Ek olarak, Swing bileşenlerinin tasarımı, bileşen davranışının kolayca değiştirilebilmesini destekler. Örneğin, hemen hemen her Swing bileşenine, odağı kabul etmesini veya reddetmesini isteyip istemediğinizi ve klavye girişini nasıl işlemesi gerektiğini belirtebilirsiniz.
Diğer bazı özellikler Swing’i eski AWT bileşenlerinden ayırır:
• Tablolar, ağaçlar, kaydırıcılar, ilerleme çubukları, iç çerçeveler ve metin bileşenleri gibi çok çeşitli yeni bileşenler.
• Salıncak bileşenleri, eklerini isteğe bağlı sayıda eşmerkezli kenarlıkla değiştirmek için destek içerir.
• Swing bileşenlerinin üzerine araç ipuçları yerleştirilebilir. Araç ipucu, fare imleci bileşenin boyama bölgesinin içinde durduğunda anlık olarak görünen bir metin açılır penceresidir. Araç ipuçları, söz konusu bileşen hakkında daha fazla bilgi vermek için kullanılabilir.
• Belirli koşullar altında çeşitli tuş vuruşlarına nasıl tepki vereceklerini tanımlayarak klavye olaylarını bileşenlere keyfi olarak bağlayabilirsiniz.
• Kendi hafif Swing bileşenlerinizin işlenmesi için ek hata ayıklama desteği vardır.
Java Swing Nedir
Java Swing Örnekleri
Java Swing projeleri
Java Swing Dersleri
Java AWT nedir
Swing. Ders Notları
Java Swing PDF
Java Swing Pencereler arası geçiş
Swing’i Nasıl Kullanabilirim?
Herkes Swing’i aynı nedenlerle kullanmayacak. Aslında, Swing kitaplıklarının, her biri kendi ön koşul bilgisi düzeyine sahip birçok kullanım düzeyi vardır.
İşte bazı potansiyel kullanımlar:
• Kendi kurumsal uygulamalarınızı oluşturmak için Swing bileşenlerini oldukları gibi kullanın.
• Kendi Swing bileşenlerinizi oluşturun veya mevcut olanları genişletin.
• Bir veya daha fazla Swing bileşeni için geçersiz kılın veya yeni bir görünüm ve his oluşturun.
İlk yaklaşım, Swing programcılarının büyük çoğunluğunun kullanacağı yaklaşımdır. Burada Swing bileşenlerini kullanmak, AWT bileşenlerini kullanmak gibidir. Uygulamanızı hızlı bir şekilde çalışır duruma getirmenize yardımcı olmak için tanıdık bir dizi bileşen, kapsayıcılar ve düzen yöneticileri Swing paketlerinde mevcuttur.
AWT programlamada ustaysanız, başlamak için muhtemelen her bir bileşene sadece üstünkörü bir giriş yapmanız gerekecektir. Yalnızca tablolar ve metin gibi daha büyük ve daha yeni bileşen ailelerinden bazılarında daha geniş konulara girmemiz gerekecek. Görsel programlama için her bileşeni bir Java Bean olarak kullanmayı planlıyorsanız, siz de bu kategoriye gireceksiniz.
Kendi bileşeninizi oluşturmak veya mevcut bir bileşeni genişletmek, Swing hakkında daha derin bir anlayış gerektirir. Bu, Swing mimarisi, olaylar ve alt düzey sınıflar hakkında sağlam bir anlayış içerir.
Ayrıca, bir Swing bileşenini alt sınıflamaya karar verirseniz, o bileşenin sorumlulukları benimsenmeli ve buna göre ele alınmalıdır, aksi takdirde yeni bileşeniniz düzensiz çalışabilir.
Son olarak, bir veya daha fazla Swing bileşeninin görünüşünü ve verdiği hissi değiştirmek isteyebilirsiniz.
Bu, her bir hafif bileşenin tasarımı, mimari temelleri ve grafik ilkelleri hakkında kapsamlı bir bilgi gerektirdiğinden, alabileceğiniz üç yol arasında tartışmasız en karmaşık olanıdır. Ek olarak, Swing’in UIManager ve UIDefaults sınıflarının, her bir bileşenin görünüm ve hissini “ayarlamak” için birlikte nasıl çalıştığını anlamanız gerekecektir.
Bu kitap, bu sorunların her birinde size yardımcı olmaya çalışmaktadır. Okuyucuların büyük çoğunluğunun birinci kategoriye gireceğini tahmin ettiğimiz için, her bir bileşenin özelliklerini ve yöntemlerini gözden geçirmek ve bu bileşenleri kullanan çeşitli senaryolar için kaynak kodu sağlamak için çok zaman harcıyoruz. Ayrıca korunan yöntemleri ve alanları da belgeliyoruz. Programcılar, Swing bileşenlerini kendi ana kreasyonlarına genişletmek için bunları kullanabilir.
Kendi görünüm ve hislerinizi programlamak oldukça karmaşık olabilir; aslında, bütün bir bak ve hisset için kaynak kodu, bu çalışmanın boyutunu bile aşacaktır.
Ancak sizi karanlıkta bırakmak istemiyoruz. Halihazırda deneyimli bir Swing programcısıysanız ve nasıl başlayacağınıza dair özlü bir giriş arıyorsanız. Burada, hem basit hem de karmaşık Swing bileşenleri için kendi görünüm ve hislerinizi nasıl kodlayacağınıza dair mükemmel örnekler sunar.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)